Make-over voor MyLedgnd: nieuwe interface en look

Make-over voor MyLedgnd: nieuwe interface en look

MyLedgnd, het softwareportaal van lichtadviseur Ledgnd, heeft een flinke make-over gekregen. Niet alleen is een nieuwe interface ontwikkeld, ook de kleurstelling wordt anders dan voorheen. “Maar het belangrijkste is dat het gebruiksgemak voor de teler nog verder wordt vergroot”, aldus Maarten van Bemmel, Product Owner MyLedgnd.

Met MyLedgnd wordt de kasdata van gebruikers op een praktische en eenvoudige manier inzichtelijk gemaakt. Zo krijg je een duidelijk beeld van de verschillende klimaatfactoren en de invloed daarvan op jouw gewas. Op basis van de data die MyLedgnd verzamelt en analyseert, kunnen telers vervolgens hun teeltstrategieën optimaliseren.
 
Echter, door de introductie van steeds meer innovatieve technieken zoals sensoren en koppelingen met klimaatcomputers, is het volgens Maarten van Bemmel van Ledgnd belangrijk dat al die informatie ook goed wordt overgebracht en dat de teler het overzicht behoudt. “Daarom hebben wij een compleet nieuwe interface ontwikkeld die ervoor moet zorgen dat MyLedgnd, ondanks de complexiteit van alle data, toch toegankelijk en gebruiksvriendelijk blijft.” Volgens Van Bemmel moeten gebruikers van MyLedgnd makkelijk koppelingen kunnen leggen met andere systemen en moeten zij zelf kunnen bepalen welke data wel en niet wordt binnengehaald. “Met de nieuwe interface van MyLedgnd geven wij de teler nog meer macht en power over zijn eigen data, zodat hij de gegevens zelf kan beheren en er ook zelfstandig mee kan werken. We gaan dus next level met MyLedgnd.”
 
Logisch in gebruik
MyLedgnd is een dienst van Ledgnd, de merkonafhankelijke lichtadviseur voor de glastuinbouw. Telers uit de hele wereld maken naar tevredenheid gebruik van het platform. Door middel van het online dashboard, grafieken en modellen krijgen zij inzicht in hun kasklimaat. De vernieuwingen in MyLedgnd zijn dan ook tot stand gekomen op basis van de feedback die Ledgnd kreeg van bestaande gebruikers. “Wij vragen hen voortdurend wat de volgende stappen zijn die zij willen, welke integraties zij belangrijk vinden en wat er verder nog ontbreekt. Daar geven wij vervolgens invulling aan door nieuwe functionaliteiten te introduceren. Wij ontwikkelen alles dus echt in samenspraak met onze klanten. Daarbij is het ook van belang dat het platform logisch is in gebruik en vooral niet te complex. De gebruiker moet er zelf alles uit kunnen halen. Natuurlijk helpen wij waar nodig met het interpreteren van de data, maar elke teler moet zelf met zo min mogelijk uitleg aan de slag kunnen met MyLedgnd.”
 
Ledgnd heeft een aantal maanden aan de vernieuwde MyLedgnd gewerkt, geeft Van Bemmel aan. “Eerst zijn we in gesprek gegaan met gebruikers, vervolgens hebben we een aantal ideeën uitgewerkt en daarna hebben wij die bij hen gepitcht. Aansluitend volgde het ontwerpproces, waarbij we net zo lang bleven sleutelen tot het helemaal gebruiksvriendelijk was. Pas daarna zijn we alles ook echt gaan inbouwen.” En het blijft niet bij die nieuwe interface alleen. Ook de ‘look and feel’ van MyLedgnd verandert. “We hebben gekozen voor een nieuwe kleurstelling. Tot nu toe was MyLedgnd overwegend blauw, net als de huisstijl van Ledgnd. Voor de vernieuwde omgeving hebben we gekozen voor meer groentinten, waarmee we ook een duidelijke koppeling maken met de tuinbouw.”

Bron:

Deel artikel