Nieuwe websites en nieuwsbrieven!
Geplaatst op 05 oktober 2022
Jacco van der Graaf, creative director bij Holland Hortimedia Creative Studio’s is verantwoordelijk voor de nieuwe uitstraling van Goedemorgen. "Al onze media hebben een meer serieuze nieuwsuitstraling gekregen, zoals mensen gewend zijn van nieuwswebsites. Zo hebben we er bijvoorbeeld voor gekozen om de kopteksten in een krant-achtig lettertype te zetten, waardoor berichten nieuwswaardiger ogen. De nieuwe kleur van alle Holland Hortimedia kanalen is rood. Rood is de kleur van stoppen, de kleur van attentie, de kleur van opletten, de kleur van ‘dit is belangrijk nieuws’. Dat is waar de media van Goedemorgen voor staan."
Aad Tijsen, ceo van Holland Hortimedia: "Vijf jaar geleden veranderden we de naam van GroenteNet en SierteeltNet in Goedemorgen. Daarbij werd tevens een opvallende en superfrisse nieuwe look and feel neergezet. Een naamsverandering op zich is altijd risicovol en spannend. Na de overname van het bedrijf in 2019 heeft die naamsverandering meer inhoud gekregen, doordat we daar met het hele team keihard aan gewerkt hebben. Met de start en groei van Paprika Tasty Radio tijdens de coronacrisis in 2020 werd het media-aanbod van Holland Hortimedia pas echt compleet. Het werd daarom tijd om dat ook in de gehele uitstraling te laten zien."
Het afgelopen jaar hebben zowel de redacties als de backoffice samen met Webmark Solutions uit Rijswijk samengewerkt aan de nieuwe websites en nieuwsbrieven, geeft Tijsen aan. "We zijn flink aan de slag gegaan om ook meteen een compleet nieuw contentsysteem in te richten, feitelijk de achterkant van wat lezers te zien krijgen. Ik hoop dat alles goed verloop vandaag en de komende dagen in de overgang naar de nieuwe omgeving. Maar er blijven natuurlijk altijd kleine puntjes om aan te werken, de ontwikkeling van Goedemorgen staat nooit stil. Maar we hopen dat de gebruikers blij zijn met het resultaat."