Mediatraining voor telers

Mediatraining voor telers

Hoe zorg je ervoor dat je boodschap krachtig en helder overkomt, zelfs als je tegenover een kritische journalist zit? Dat heeft een groep telers ervaren tijdens een inspirerende mediatraining van journalisten Talitha Muusse en Max Boogaard. Deze derde bijeenkomst van het 'Train de Teler'-programma heeft hen geholpen om hun verhaal nog overtuigender over te brengen, meldt Harvest House, een van de deelnemers aan het programma.

"Goede media-presentatie is essentieel voor onze telers, zodat we kunnen laten zien dat de glasgroentesector toekomstgericht is. De samenleving én de media verdienen het om het eerlijke verhaal rechtstreeks van de telers te horen. Dankzij deze training weten ze nu precies hoe ze met frames om kunnen gaan en hun persoonlijke boodschap krachtig kunnen vertellen, zelfs wanneer ze onverwacht met een draaiende camera werden geconfronteerd of in een radioprogramma terechtkwamen", aldus Harvest House op LinkedIn.

Train de Teler is een initiatief van FVO dat wordt gevormd door de vijf koplopers van Nederlandse glasgroente-telersverenigingen. Samen zorgen zij ervoor dat de sector zichtbaar en sterk blijft in de maatschappij.

Bron:

Deel artikel